Forum Ustawki na Młota Strona Główna Ustawki na Młota
Warhammer Fantasy Roleplay - Warhammer 40000
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zaczynanie średnio zaawansowanymi postaciami

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Ustawki na Młota Strona Główna -> WFRP - Forum Ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mateusz
Chaos [MG]



Dołączył: 21 Cze 2007
Posty: 3065
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 14:11, 07 Lut 2012    Temat postu: Zaczynanie średnio zaawansowanymi postaciami

Pojawił się pomysł (u mnie i Andrzeja) by tworząc nowe postaci w WFRP, podobnie jak np w RT czy DH, dawać im na starcie więcej PD. Pozwoli to na szybszy rozwój postaci w jakimś ciekawym kierunku.

Aktualnie jak tworzymy nowe postaci to nawet planując jakoś ich przyszły rozwój realistycznie patrząc szanse na dojście do drugiej profesji (dalej już nie wspominam) są mizerne. Jest mnóstwo ciekawych profesji zaawansowanych których przy obecnym graniu nie mamy nawet szans dotknąć.

Granie "od zera do bohatera" ma swój urok, ale na dłuższa metę jest nużące bo początkowy rozwój w większości wypadków jest podobny. Prawdziwie charakterystycznych cech i ciekawych zdolności postaci nabierają później.

?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mateusz dnia Wto 14:15, 07 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Thorn Krag
Slann



Dołączył: 29 Cze 2007
Posty: 3475
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: miedzeszyn

PostWysłany: Wto 14:14, 07 Lut 2012    Temat postu:

Dobra odmiana, jeśli jest MG który chce poprowadzić ekipę zaawansowaną to nie ma żadnego problemu. Postaci są już dość mocne, mają trochę powera i nie jest dla nich problemem potyczka z kilkoma goblinami, dzięki czemu przygody mogą być trudniejsze a jednocześnie szybciej można zacząć "coś robić" magiem lub kapłanem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Andrzej
Slann



Dołączył: 29 Cze 2007
Posty: 1901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 14:54, 07 Lut 2012    Temat postu:

@Mateusz ty już prowadzisz ekipe zaawansowanych bohaterow, a inni MG tez juz maja druzyny wiec narazie i tak nie ma gdzie grac tymi postaciami

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Thorn Krag
Slann



Dołączył: 29 Cze 2007
Posty: 3475
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: miedzeszyn

PostWysłany: Wto 16:00, 07 Lut 2012    Temat postu:

jedynie testować można na pomysle że kazdy jest MG na jednej sesji

ale teraz MG ma byc Bartek wiec czekamy na nastepną okazję, ale myslę że następną będę prowadził ja


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bartlomiej
Emeryt



Dołączył: 24 Paź 2011
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 16:08, 07 Lut 2012    Temat postu: .

Pomysł z kilkoma mg jakoś do mnie nie trafia.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wybraniec Sigmara
Slann



Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 2527
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WAWA

PostWysłany: Wto 16:47, 07 Lut 2012    Temat postu:

mi tez podoba się takie podejście do grania nową ekipą. start na poziomie sednio zaawansowanym.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Andrzej
Slann



Dołączył: 29 Cze 2007
Posty: 1901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 1:09, 23 Lut 2012    Temat postu:

tutaj koles ciekawie mowi o graniu pypakowanymi postaciami
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mateusz
Chaos [MG]



Dołączył: 21 Cze 2007
Posty: 3065
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 10:39, 23 Lut 2012    Temat postu:

W sumie te same argumenty, o których wspinałem. "Wielkie umysły myślą podobnie." Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
frankgiovanni
Chaos [MG]



Dołączył: 18 Wrz 2013
Posty: 668
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 16:18, 19 Wrz 2013    Temat postu:

Już wstępne zaawansowanie postaci [przy Tworzeniu Bohatera] daje duże możliwości wykreowania ciekawej roli. Pociąga to za sobą wnikliwsze przygotowanie historii Bohatera.
Ja zazwyczaj na wstępie dawałem od 1000 do 3000 PD. Wszystko kwestia obmyślenia motywów na sesji i wydarzeń głównych.
Postacie rozwinięte [doświadczone] pasują bardziej do pewnych tematów. Pozwalają zagrać kimś.

Kolejną możliwością jest zrobienie przestrzeni czasowej w wydarzeniach miedzy sesjami. Po zakończeniu jakiegoś głównego wątku. Co pozwala domyśleć i rozwinąć postacie w czasie tej przerwy trwającej od miesięcy po lata.
Czas w RPG jest dobrym narzędziem do kształtowania świata jak i Bohaterów.
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Thorn Krag
Slann



Dołączył: 29 Cze 2007
Posty: 3475
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: miedzeszyn

PostWysłany: Pią 8:02, 20 Wrz 2013    Temat postu:

Masz rację, wszystko zależy od motywów i celu tworzenia takiej postaci. Na potrzeby zaawansowanej kampanii, gdzie potrzeba BG którzy nie jedno już widzieli, albo mają już ugruntowaną pozycję w świecie daje to duże możliwości prowadzenia przygód.

Z drugiej strony gdy MG chce stworzyć interakcję BG ze światem od początku i wrzuca nowych BG w wir poszukiwacza przygód tworzą się w okół nich bardziej szczegółowa, rozbudowana baza NPCów i miejsc. Jest to oczywiście bardziej czasochłonne i na początku nudne ("znowu zaczynam od 0 pd Wink).

Ale fajny pomysł jest z przerwami czasowymi. Sami czasem wprawadzamy coś takiego, ale głównie na czas zimy. Chyba nie zdarzyło się by BG nic nie robili przez kilka lat Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
frankgiovanni
Chaos [MG]



Dołączył: 18 Wrz 2013
Posty: 668
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 18:09, 20 Wrz 2013    Temat postu:

Kilku letnie przerwy mogły się zdarzyć gdy ścieżki BG się rozeszły, z różnych przyczyn. Im Postacie są bardziej doświadczone tym większa naturalność ku temu by każdy zajął się sobą. Karierą, rodziną, daleką wyprawą...
By pewnego dnia spotkać się i ruszyć ku nowej przygodzie Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Ustawki na Młota Strona Główna -> WFRP - Forum Ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin