Forum Ustawki na Młota Strona Główna Ustawki na Młota
Warhammer Fantasy Roleplay - Warhammer 40000
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Obłęd

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Ustawki na Młota Strona Główna -> WFRP - Forum Ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mateusz
Chaos [MG]



Dołączył: 21 Cze 2007
Posty: 3065
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 12:34, 10 Sty 2012    Temat postu: Obłęd

Zaproponowałem przeniesienie systemu obłędu z DH na WFRP więc pokrótce go wam przybliżę i wytłumaczę dlaczego jest lepszy.

Obłęd postępuje stopniowo. Zaczyna się od efektów krótkotrwałych (od kilku godzin do kilku dni) losowanych za każdym razem gdy postać przekroczy próg PO o 10 punktów. Im więcej punktów tym gorsze efekty krótkotrwałe (tzw traumy). Przed efektami krótkotrwałymi można się obronić rzutem na SW. Trwałe zaburzenia są nieuniknione przy kolejno 40, 60 i 80 PO. Za każdym razem trwałe zaburzenie staje się poważniejsze. Lista zaburzeń jest dużo bardziej grywalna i samo stopniowanie również wpływa na lepsze wyważenie chorób.

Zmieniłbym jedynie progi. Czyli pierwsza trwała choroba po 24 PO, druga po 36 PO i trzecia po 48 PO. Rzuty na krótkotrwałe efekty co 6 PO.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wybraniec Sigmara
Slann



Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 2527
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WAWA

PostWysłany: Wto 14:32, 10 Sty 2012    Temat postu:

podoba mi sie to że skoro BG ma PO to MG moze np nim zawładnać i zrobić coś głupiego a BG dowiaduje sie np od strazy miejskiej że jest aresztowany, albo ze budzi sie pod świątynia, lub nagi na rynku etc.

możemy tak grać.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mateusz
Chaos [MG]



Dołączył: 21 Cze 2007
Posty: 3065
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 14:37, 10 Sty 2012    Temat postu:

Gdzie coś takiego napisałem Łukasz? To co podałeś to dosyć skrajne przypadki.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wybraniec Sigmara
Slann



Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 2527
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WAWA

PostWysłany: Wto 14:46, 10 Sty 2012    Temat postu:

ale trzeba przyznać że takie cos było by fajne. przecież choroba psychiczna (albo popadniecie w obłed czy zawładniecie przez demona;-)) to coś oczym osoba nie wie i dodatkowa "amnezja" byłaby ciekawa.
rzucam tylko swój pomysł, myslałem ze tak mam interpretować skótki krótkotrwałe o których napisałeś.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Thorn Krag
Slann



Dołączył: 29 Cze 2007
Posty: 3475
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: miedzeszyn

PostWysłany: Wto 14:50, 10 Sty 2012    Temat postu:

Łukasz to co opisałeś to zwykła amnezja i to dość drastyczna, mówimy tu raczej o prostych przypadkach (nikt nie ma 20 PO więc nie można mówić o ciężkich chorobach).

Mateusz czyli proponujesz żeby gracz miał w miarę wzrostu PO coraz bardziej uwidaczniającą się chorobę? Do 24 PO byłoby to jedno schorzenie potem następne. Ja bym jednak zrobił że jak ktoś ma 12 punktów to dostaje permanentną chorobę ale o słabym działaniu i do 24 PO jej efekty stałe wzrastają na sile.
W takim wypadku PO nie mogą się kasować, więc jak je rozpisać skoro efekty krótkotrwałe są co 6 PO?

Efekty krótkotrwałe co 6 PO ok, bo 10 to dużo a efekty krótkie nie są zbyt straszne dla bohatera. Od 12 PO mamy wtedy efekt stały oraz co 6 PO efekt krótkotrwały Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Thorn Krag dnia Wto 14:51, 10 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wybraniec Sigmara
Slann



Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 2527
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WAWA

PostWysłany: Wto 14:59, 10 Sty 2012    Temat postu:

ok to może na jakimś przykladzie. co znaczy i jak odgrywać na każdym pozionie np kleptomanię. co raz kradnie mniej czy wiecej. wg mnie w takim momencie mistrz wyłącza gracza i dokonuje kradzierzy (którą moze zauwarzą inni BG) albo informuje go, że w jego plecaku znajdują się rzeczy których nie było.

fakt jest tu duzo pracy dla mistrza gry, ale jakie robi to wrazenie na graczu. co, skąd, gdzie, kto. gracz sam dochodzi co mu jest a nie wykorzystuje tak jak to w nasszym przypadku bywa chorobę do usprawiedliwienia jakiegos działania. choroba powinna sie ujawniać w dziwnym momencie.

albo inaczej. jak ktoś ma chorobę to np nagle mg mowi graczowi że ma napad choroby i gracz musi ją szybko odegrać postacią. np kleptomanie w karczmie czy w światyni. co wy na to?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Thorn Krag
Slann



Dołączył: 29 Cze 2007
Posty: 3475
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: miedzeszyn

PostWysłany: Wto 15:28, 10 Sty 2012    Temat postu:

to chyba zależy dużo od Mistrza i jego indywidualnego podejścia do sprawy, to co opisujesz to trudne do zagrania sytuacje.
Może byc kilka rozwiązań
1) tak jak napisałeś że gracz ma amnezję i nagle się o czymś dowiaduje
2) MG podpowiada fabularnie BG że może łatwo wziąć sakiewkę ze świątyni i mówi że nikt nie patrzy i Bg może się skusić jeśli będzie chciał (oczywiście podpowiedzi że łup jest łatwy mogą być przekłamane Smile)
3) MG ustala że gracz zna swoją chorobę i w ustalonych/losowych sytuacjach musi odgrywać swoją chorobę tak jak odgrywa np swoją profesję czy rasę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wybraniec Sigmara
Slann



Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 2527
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WAWA

PostWysłany: Wto 15:43, 10 Sty 2012    Temat postu:

i właśnie o pkt 3 mi chodzi. gracz musi to odegrać czy mu się to podoba czy nie w wygodnym dla mistrza momencie.
co pkt 1 i 2 to myslę że też można tak prowadzić chorobę gracza tak dla urozmaicenia. sama ilość PO powinna determinować iczestotliwośc pojawiania się choroby a my powinniśmy notować je na karcie w całosci i pisać w którym momencie dostajemy kolejna chorobę.

wyłączył bym tylko fobie itp. gdzie poprostu ma się obniżone SW przy teście.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mateusz
Chaos [MG]



Dołączył: 21 Cze 2007
Posty: 3065
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 16:43, 10 Sty 2012    Temat postu:

Najlepiej byście zrobili po prostu czytając rozdział o obłędzie w podręczniku do DH.

Stałe zaburzenia w DH to wszelkiego rodzaju fobie, obsesje lub urojenia. Odpowiednio się je stopniuje i dają dosyć szerokie pole do popisu, zarówno dla MG jak i dla Gracza.

Tymczasowe Traumy zależą od posiadanych PO i rzutu k100 i może to być od - 10 do Ogd przez parę godzin do popadnięcia w katatonię na max 10 dni.

Oczywiście przy tym systemie PO się nie zerują przy zaburzeniach i traumach.

W WFRP bezsensowne jest, że postać z zupełnie grywalnej może nagle zmienić się np w piromana.

Rafał, OK, będzie ciekawiej. Efekt krótkotrwały co 6 PO. Po 12 PO pierwsze schorzenie, od 24 drugie, od 36 trzecie. Deal?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mateusz dnia Wto 16:50, 10 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wybraniec Sigmara
Slann



Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 2527
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WAWA

PostWysłany: Wto 16:51, 10 Sty 2012    Temat postu:

dla mnie ok.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Thorn Krag
Slann



Dołączył: 29 Cze 2007
Posty: 3475
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: miedzeszyn

PostWysłany: Wto 17:49, 10 Sty 2012    Temat postu:

kurde w sumie jeszcze jedna taka akcja i będę miał prawie 12 PO!
A przecież każdy rzut na krytyka to PO, więc szybko dochodzi się do jakiejś choroby, ale i tak wolniej niż przy normalnych zasadach. Zasady są ok!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wybraniec Sigmara
Slann



Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 2527
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WAWA

PostWysłany: Śro 9:59, 11 Sty 2012    Temat postu:

rzut na krytyka oznacza że masz rzut na SW czy dostajesz 1 PO tak samo jak gdy wpadasz w panikę

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Thorn Krag
Slann



Dołączył: 29 Cze 2007
Posty: 3475
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: miedzeszyn

PostWysłany: Śro 12:59, 09 Sty 2013    Temat postu:

dla przypomnienia jakie są zasady na obłęd

Efekt krótkotrwały co 6 PO. Po 12 PO pierwsze schorzenie, od 24 drugie, od 36 trzecie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wybraniec Sigmara
Slann



Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 2527
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WAWA

PostWysłany: Śro 13:02, 09 Sty 2013    Temat postu:

a co, zamierzasz nas w swojej przygodzie zmienić w szaleńców?Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Thorn Krag
Slann



Dołączył: 29 Cze 2007
Posty: 3475
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: miedzeszyn

PostWysłany: Śro 13:05, 09 Sty 2013    Temat postu:

na poprzedniej sesji była o tym mowa

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Ustawki na Młota Strona Główna -> WFRP - Forum Ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin