Forum Ustawki na Młota Strona Główna Ustawki na Młota
Warhammer Fantasy Roleplay - Warhammer 40000
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Przedmioty dające bonus

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Ustawki na Młota Strona Główna -> WFRP - Forum Ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wybraniec Sigmara
Slann



Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 2527
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WAWA

PostWysłany: Śro 15:20, 18 Lip 2007    Temat postu: Przedmioty dające bonus

Osobiście uważam, że nie tylko magią można zwiekszyć użyteczność przedmiotów. Np gdy posiadam ciemno zielony plaszcz powinien dodawać 5 do ukrywania sie w lesie. - do stworzenia zielonego pałaszczanie trzeba magii a efekt powinien być wlaśnie taki!!
Mi chodzi przedewszystkim o kontrowersyjne współczynniki np bezpośrednio do statystyk.
np
Strzały powinno się rozróżniać np niektóre srzały ze zmyślnym grotem powinny zadawać wieksze obrażenia +1 gdy PP = 1 lub mnie, ale za to gdy masz 2 pp lub wiecej te sztrzały powinny zadawać -1.
analogicznie powinny być strzały przebijające które ignorują jeden pp a nie dodaja do siły
oraz strzały standardowe!!
TO BYŁA kwestia grotów
Lotki
bez lotek -5 do us
z lotkami bez zmian
skręcone lotki +5 do us (nadają strzale obrut w locie) za to powinny być 2 razy droższe!
dalmierz i celownik w łuku powinny zwiekszać celność +5 do us
powinno być to powszechnie dostępne tylko kwestia ceny a dodane współczynniki nie są powalaące
podobnie z bronia reczna. broń droższa i wyższej jakości powinna mieć dodatkowe statsy!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wybraniec Sigmara
Slann



Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 2527
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WAWA

PostWysłany: Czw 10:11, 19 Lip 2007    Temat postu:

...czyli wszystko obroni bo wali wręcz.....
Zacznijmy od podziału na najprostrze grupy:
-Ostrza
-Topory
-Obuchy
-Drzewcowa
a teraz z opisem konkretnych typów:
1) Ostrza (Wg długości):
-Brzytwa, bardziej do golenia niż jako broń ale leprza niż nic ostrze i rączka ok 10 cm
(I+20 Obrazenia-1 WW-20)
-Nóż, wiadomo... ostze i rączka okolo 15cm (I+10 Obr - WW -)
-Sztylet, też znana rzecz, rączka 15 ostrze 20-35cm
( I+10 Obr - WW -)
-Kris, czyli sztylet o "wijącym się" ostrzu 25-35cm (I+5 Obr+1 WW - )
-Kukri, orientalne coś, co wygląda jak zgięta w połowie ostrza maczeta rączka 15 ostrze 30-40cm (I+5 Obr+1 WW - )
-Łamacz mieczy, taka europejska wersja sai
(I - Obr-1 WW - )
-Krótki miecz, rączka 15, ostrze 50-70cm
( I+5 Obr - WW - )
-Lewak, k. miecz dostosowany do walki nim lewą ręką....
( I - Obr - WW -5)
-Rapier, miecz o cienkim ostrzu^^ 70-120cm ostrze
( I+10 Obr - WW-10 (nie da sie parować)
-Sejmitar/Szamszir/Scimitar, jak kto woli, znane z Drizzta 70-110cm
(I +5 Obr - WW - )
-Szabla, mniej egzotyczna zabawka, przede wszystkim do walki z celami nieopancerzonymi) 70-110cm
( I - Obr +1/-1(jeżeli trafi sie na jakikolwiek pancerz) WW - )
-Normalny miecz, 70-100cm, ( I - Obr - WW - )
Do niego i poprzednich Minimalna S: 2
-Flambage, czyli miecz o ''wijącym się'' ostrzu, 60-110cm(I - Obr+1 WW - )
Minimalna S: 3
-Szeroki miecz, 70-110cm (I -5 Obr+1 WW - ) Minimalna S: 3
-Długi miecz 100-140cm ( I - Obr - WW - ) Minimalna S: 3
-Lekki Dwuręczniak 150-160cm ( I-10 Obr - WW - ) Minimalna S: 3
-Dwuręczniak 155-165cm ( I-15 Obr+1 WW-) Minimalna S: 4
-Dwręczny flambage 160-170cm ( I-20 Obr+2 WW -5 normalnie/-15 dla osoby o S=4) Minimalna S: 4
-Półtorak, czyli poszerzona wersja długiego miecza z dłuższa rączką... 140-160cm
opisze dwojako
-do walki dwoma rękami: minimalna S: 2
( I - Obr - WW -10 dla S=2/ - powyżej )
-do walki jedną ręką: Minimalna S: 4
( I - Obr - WW -10 dla S=4/ - Powyżej )

Ważne przewage długości ostrza zna każdy fan fantasy i histori aby to odzwierciedlić za każde 15cm rużnicy w długości broni twojej i przeciwnika dostajesz +5 WW.......o reszcie broni napisze jak sie obudze^^


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wybraniec Sigmara
Slann



Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 2527
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WAWA

PostWysłany: Czw 10:12, 19 Lip 2007    Temat postu:

2) Topory:

Siekierka, jednosieczna, 45-55cm, minimalna S: 2
( I-5 Obr - WW - )
Lekki Topór, jednosieczny, zrównowarzony kolcem z drugiej strony
55-75cm , ,minimlna S: 2
( I - Obr - WW - )
Topór obusieczny 65-80cm Minimalna S:3
( I - Obr - WW - )
Toporek bojowy, jedno lub obu-sieczny 75-100cm
( I - Obr - WW - ) Mnimalna S: 3
Topór katowski, dwuręczny, 80-100cm minimalna S: 4
(I-10 Obr +2 WW-5)
Topór dwuręczny 80-110cm Mnimalna S: 4
( I -5 Obr +1 WW - )
Krasnoludzki toporek 50-80cm
( I - Obr+1 WW - )
Krasnoludzki topór dwuręczny, 90-150cm
( I-5 Obr+1 WW - )
Ważne jeżeli zadasz toporkiem obrażenia w ręke noge równe lub więkrze niż 2/3 żywotności przeciwnika to przeciwnik ma złamaną ręke/noge ( nie musi być krytycznego trafienia)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wybraniec Sigmara
Slann



Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 2527
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WAWA

PostWysłany: Czw 10:13, 19 Lip 2007    Temat postu:

3) Buławy:
-Młot kowalski 30-50cm minimalna S: 2
( I+10 Obr -1 WW+5 )
-drewnaiana pała () 40-140cm
statsy są bardzo rużne zalerzy od MG
-Ćwiekowana maczuga 80-120cm minimalna S: 2
( I-5 Obr - WW - )
-Buzdygan 80-100cm (czyli buława z z ostrzami) Minimalna S:2
( I- Obr - WW - )
-Morgerstern/Morning Star 80-100cm (czyli buława z kolcami)
Minimalna S: 3 (I - Obr - WW - )
-Korbacz na krótkim łanćuchu 70-90cm rączka ok 10cm łańcucha, minimalna S: 3 (I -5 Obr+1 WW-)
-Korbacz na długim łańcuchu, 60cm rączka 40 cm łańcucha, minimalna S: 3
(I - Obr+1 W -10 ) ważne przy krytycznym niepowodzeniu przy walce tą bronią dostaje sie k4 obrażeń, takim czymś naprawde łatwo sobie zrobić krzywde^^
-Bojowy młot jednoręczny 80-100cm ,Minimalna S: 4
(I-10 Obr - WW - )
-Dwuręczny Morning Star, 130-160cm min S: 3
( I - 10 Obr - WW - )
-Młot bojowy dwuręczny 130-160 min S: 4
( I - 15 Obr - WW - )
Każdy kto walczy buławą może poświęcić 1 atak na prube wybicia wrogowi broni z ręki najpierw rzut na WW jak udany to jeszcze porównawczy na siłe jak udany to broń przeciwnika leci wpiz**


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wybraniec Sigmara
Slann



Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 2527
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WAWA

PostWysłany: Czw 10:13, 19 Lip 2007    Temat postu:

4) Drzewcowa:
-Włucznia 170-220cm minimalna S:2
( I - Obr - WW-10 )
-Partyzana 170-220 cm, minimalna S:3(taka włucznia o trzech ostrzach łożonych \|/ tak)
( I - Obr+1 WW-10 )
-Trójząb 170-220cm minimalna S:3
(I - Obr - WW -5 ), trójżebem można z 1 atak zablokować przyszpilić do ziemi broń przeciwnika, odbywa sie to tak że jest rzut na WW udany to zablokowana nie udany to straciłs atak na nic^^, warunek: przeciwnik nie może mieć więcej iły od ciebie)
-Kosa 180-220cm minimalna S: 3
(I-10 Obr - WW -20)
-Kosa bojowa (ma inaczej ustawione ostrze) minimalna S:3
(I-10 Obr - WW-10 )
-Halabarda 170-230cm Minimalna S: 3 świetna bron może zadawać obrażenia cięte lubkłute
(I-5 Obr - WW-5)
-Bedrysz czyli WIELKI TOPÓR NA DŁUGIM KIJU minimalna S:4 200-250m
( I-20 Obr - WW-25 )
-Kostur 150-200cm (czyli oprawiony kij) minimalna S: 2
(I-5 Obr-1 WW - )

Minusy do WW to regulacja zasady przewagi długości broni^^


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wybraniec Sigmara
Slann



Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 2527
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WAWA

PostWysłany: Pią 9:54, 20 Lip 2007    Temat postu:

apropos oburęczności uważam że skoro tarcza jest tak przypakowana, to i osoba która walczy 2 dronmi powinna dysponować jednym dodatkowym atakiem. Rozważmy walke na pieści! Jeden walczy 1 reką a drugą sie tylko zaslania a drugi atakuje 2 rekoma i oboma się zasłania. Który ma więcej ataków.
Pozatym biorąćpod uwagę różnorodność broni można sobie ją dopasować oppowiednio do potrzeb!

<chłopaki mam pytanie czy podejmójemy polemikę na tym gruncie czy nie?? Osobiście uważam, że należy wprowadzić modyfikatory do walki jeżeli postać posługuje sie konkretną bronią>


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wybraniec Sigmara
Slann



Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 2527
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WAWA

PostWysłany: Śro 15:20, 25 Lip 2007    Temat postu:

mam pytanie w sprawie morgensterna! Czy wiecie, że morgenstern jest bronią jednoręczną z właściwością druzgocząca!!!!
Pytanie brzmi czy obdażenia zadane młotem lub toporem które w gruncie żeczy są bardzo podobne też nie powinny mieć takiej wlaściwości!! jedynie miecze, rapiery i inna lekka broń jednoręczna powinna pozostawać bez dodatkowych cech!
co wy na to???


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Thorn Krag
Slann



Dołączył: 29 Cze 2007
Posty: 3475
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: miedzeszyn

PostWysłany: Śro 16:10, 25 Lip 2007    Temat postu:

nie zgadzam się. Przestań naginać zasady. Morgenstern jest specyficzną bronią, a miecz i topór nie mają jak zadać tych druzgocących obrażeń bo są broniami tnącymi! Co innego młot tutaj można się zastanowić, ale skoro tak zrobili podział na bronie to musiało to mieć jakiś sens.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mateusz
Chaos [MG]



Dołączył: 21 Cze 2007
Posty: 3065
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 10:39, 26 Lip 2007    Temat postu:

To tylko gra. Mechanika jest uproszczona zeby najłatwiej sie grało. Tak naprawde nie ma wielkich roznic czy oberiwesz mieczem toborem cyz mlotem bojowym, dlatego te bronie sa wrzucone do jednej kategorii.

tez jestem przeciwny takim zmianom


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mateusz
Chaos [MG]



Dołączył: 21 Cze 2007
Posty: 3065
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 10:41, 26 Lip 2007    Temat postu:

Wybraniec Sigmara napisał:
apropos oburęczności uważam że skoro tarcza jest tak przypakowana, to i osoba która walczy 2 dronmi powinna dysponować jednym dodatkowym atakiem. Rozważmy walke na pieści! Jeden walczy 1 reką a drugą sie tylko zaslania a drugi atakuje 2 rekoma i oboma się zasłania. Który ma więcej ataków.
Pozatym biorąćpod uwagę różnorodność broni można sobie ją dopasować oppowiednio do potrzeb!

<chłopaki mam pytanie czy podejmójemy polemikę na tym gruncie czy nie?? Osobiście uważam, że należy wprowadzić modyfikatory do walki jeżeli postać posługuje sie konkretną bronią>


Tarcza ma bonusy do parowania, bo ma wlasciwosc bron parujaca, podobnie jak lewak, puklez, lamacz mieczy i chyba jeszcze cos tam.

dodatkowow mozna parowac dowolna rzecza trzymana w drugiej rece ale wtedy juz bez bonusu +10 do ww


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wybraniec Sigmara
Slann



Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 2527
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WAWA

PostWysłany: Czw 10:56, 26 Lip 2007    Temat postu:

To że tarcza należy do broni parujących to wiem, to że można parować drugą bronią to wiem. chodzi tu o walke 2 brońmi typu mieczi topór!! Wg podręcznika osoba parująca ma -10 do parowania! ja uważam że powinno się dać postaci z dwoma bronmi dodatkowy atak! Jak by się nie nastawiała na dużą ilość zadanych ciosów to po co by brała 2 broń?!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mateusz
Chaos [MG]



Dołączył: 21 Cze 2007
Posty: 3065
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 11:20, 26 Lip 2007    Temat postu:

Modyfikator -10 dla drugiej ręki przy parowaniu (i zadawaniu ciosów z tego co pamiętam) masz dlatego że tą ręke masz mniej wprawioną. Przy umiejętności oburęczność modyfikator jest zniesiony.

Historycznie, tak naprawde, nie walczono dwoma takimi samymi brońmi. To wymysł twórców fantasy bo kozacko wygląda na rysunkach. Druga broń musi być odpowiednio wyważona dlatego zwykle jest to coś w stylu lewka, specjalnie przeznaczonego do trzymania w drugiej łapie i parowania ciosów.

Jeśli chcesz możesz sobie ilość ataków tłumaczyć tak, że osoba potrafiąca zadać tylko jeden cios w ciągu swojej tury nie weźmie do walki dwóch broni bo to wyższa szkoła jazdy. Osoba posiadająca 2+ ataki moze wziąć 2 bronie żeby mieć większe pole manewru. Ale nie koniecznie trzeba to pole manewru oddawać mechaniką, bo niby po co.

A mniej pokrętnie mozna sie po prostu zasłonić zbalansowaniem mechaniki.Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wybraniec Sigmara
Slann



Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 2527
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WAWA

PostWysłany: Czw 11:51, 26 Lip 2007    Temat postu:

Oki masz rację że druga broń stanowiła równowagę i słóżyła gółwnie do parowania. czyli co mnie przekonałeś nie mam nic więcej do dodania.
A co z rytuałami!! pozatym w podręczniku se2 jest woda święcona i jak już wcześniej ustalaliśmy jest tworzona jakimś prostym rytuałem - czyli rytuały istnieją


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mateusz
Chaos [MG]



Dołączył: 21 Cze 2007
Posty: 3065
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 12:17, 26 Lip 2007    Temat postu:

Jasne ze istnieją , dlaczego by miały nie istnieć? Przecież są opisane zarówno w podstawce jak i w krolestwach magii. Ich naturę, przygotowanie, składniki, efekty itd określa MG.

To jest temat o broni. O rytuałach proponuje gdzie indziej jeśli są jakieś propozycje/wątpliwości.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wybraniec Sigmara
Slann



Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 2527
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WAWA

PostWysłany: Sob 14:32, 01 Mar 2008    Temat postu:

chciałbym odświerzyć ten temat. Chodzi mi o to że nie magiczne przedmioty też mogą dawać bonusy do cech np płaszcz podróżny do ukrywania (jeżeli BG zażyczy sobie taki z bonusem, np +5/10 inaczej ma zwykły) albo ubranie co zwiększa ogłade a nie tylko jak to określamy dobre ubranie. oczywiście bez przegięć typu + 10 ww....
Co wy na to??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mateusz
Chaos [MG]



Dołączył: 21 Cze 2007
Posty: 3065
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 15:22, 01 Mar 2008    Temat postu:

Nie pamiętam dokładnego terminu, ale niczego nie odkryłeś. Przedmioty o najwyższej jakości dają bonus +5 do właściwego testu.

Tak samo jak symbol religijny do testów ogłady w rozmowie z wyznawcami tej samej religii.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Andrzej
Slann



Dołączył: 29 Cze 2007
Posty: 1901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 15:28, 01 Mar 2008    Temat postu:

Wybraniec Sigmara napisał:
chciałbym odświerzyć ten temat. Chodzi mi o to że nie magiczne przedmioty też mogą dawać bonusy do cech np płaszcz podróżny do ukrywania (jeżeli BG zażyczy sobie taki z bonusem, np +5/10 inaczej ma zwykły) albo ubranie co zwiększa ogłade a nie tylko jak to określamy dobre ubranie. oczywiście bez przegięć typu + 10 ww....
Co wy na to??


Ogulnie sie z tym zgadzam ale najlepiej pozostawic to MG. Ja prowadze w ten sposob ze takie przedmioty sa zadko dostepne albo trzeba je zrobic na zamuwienie co kosztuje.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Ustawki na Młota Strona Główna -> WFRP - Forum Ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin