Forum Ustawki na Młota Strona Główna Ustawki na Młota
Warhammer Fantasy Roleplay - Warhammer 40000
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Regulamin Zabijania

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Ustawki na Młota Strona Główna -> WFRP - Forum Ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mateusz
Chaos [MG]



Dołączył: 21 Cze 2007
Posty: 3065
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 7:59, 11 Paź 2007    Temat postu: Regulamin Zabijania

Kilka spraw dotyczących zasad walki.

Po kilku niedawnych sesjach pomyślałem żeby przeanalizować znowu zasady. Walki strasznie sie dłużą. Walka z pogonią w lesie trwała chyba godzinę choć w czasie gry było to może maksymalnie 5 minut.

Dlatego zmniejszam teraz bonus do parowania za tarcze do +10 (zamiast +20). Tarcza ma bonus do obrony przed bronią strzelecką (-10 do US strzelającego) więc nadal ma przewagę nad np puklerzem albo lewakiem.

Zastanawiam się też czy nie ograniczyć parowania do regulaminowego jednego na rundę. W podręczniku kilka razy podkreślają że nikt nie może parować więcej niż raz. Wg podręcznika tarcza (albo cokolwiek innego trzymanego w drugiej ręce) nie daje darmowego dodatkowego parowania tylko parowanie jako akcja natychmiastowa zamiast połowa akcji. Takie coś sprawiło by że potencjalnie więcej ciosów docierało by do postaci (ale i do przeciwników Wink ). Może się to okazać skurwysyńskie.

Co wy na to? Może jakieś jeszcze inne metody na przyśpieszenie walk?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Thorn Krag
Slann



Dołączył: 29 Cze 2007
Posty: 3475
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: miedzeszyn

PostWysłany: Czw 8:27, 11 Paź 2007    Temat postu:

Ale wtedy tarcza nie byłaby prawie potrzebna
Ja grając toporem dwuręcznym miałbym pół akcji na atak a pół na parowanie. Zupełnie jak z tarczą (bez bonusa 10 do parowania, ale z bonusem do obrażeń Razz) dlatego posługiwanie się tarczą byłoby mało opłacalne. Chyba że zrobimy że ma bonus +20 i parować można tylko raz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mateusz
Chaos [MG]



Dołączył: 21 Cze 2007
Posty: 3065
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 8:34, 11 Paź 2007    Temat postu:

Jeśli masz jeden atak to wybierając broń dwuręczną rzeczywiście stosunkowo mało tracisz. Tylko bonus +10 do parowania i ochrone przed bronią strzelecką. W zamian dostajesz dodatkowe obrażenia. Twój wybór na czym ci bardziej zależy.

Postać która ma więcej ataków niż 1 bez broni w drugiej ręce albo tarczy nie będzie mogła wszystkich ataków wykorzystać i jednocześnie parować, bo atak wielokrotny to akcja pełna, czyli do wykorzystania parowania potrzebne jest coś co zrobi z niego akcje natychmiastową.

Tarcza nie staje sie bezużyteczna.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Thorn Krag
Slann



Dołączył: 29 Cze 2007
Posty: 3475
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: miedzeszyn

PostWysłany: Czw 8:50, 11 Paź 2007    Temat postu:

No OK skoro tak to się zgadzam, bo inaczej to walki trwają zbyt długo troszkę Razz Można by jakiś schemat zadawania ciosów wymyślić np zamiast rzucać dwa razy na dwa ataki rzucamy raz i patrzymy czy trafiły czy nie. Wtedy gra idzie szybciej tylko jest mniej realistyczna

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mateusz
Chaos [MG]



Dołączył: 21 Cze 2007
Posty: 3065
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 9:04, 11 Paź 2007    Temat postu:

Jak opracujesz taki schemat to daj znać Very Happy Ja prawde mówiąc sobie go nie wyobrażam.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wybraniec Sigmara
Slann



Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 2527
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WAWA

PostWysłany: Śro 7:41, 17 Paź 2007    Temat postu:

mozna zrobić tabele która uwzględnia WW obu stron, tak jak mamy z Żywotnością i rzucać raz! tarcza w tedy mogląby przesówać współczynnik na kożyść broniącego!
Kolejnym problemem jest używanie broni dwu recznej jako kaplan nie mam (niby) możliwości posługiwania sie taką bronią a jak zmieniamy zasady to ja wybieram wieksze obrażenia.
pozatym tabela o której wspomnialem może mieć dramatyczne skutki jeżeli chodzi o nasze rany (chodzi mi o BG) i tą tabele trzeba by troche zmodyfikować na kożyść gracza - przesunąć o 2 pkt w prawo


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mateusz
Chaos [MG]



Dołączył: 21 Cze 2007
Posty: 3065
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 12:23, 18 Paź 2007    Temat postu:

Tylko, że taka tabelka by wykastrowała system z tych wszystkich miodnych moim zdaniem rozwiązań takich jak rodzaje ataku/akcji w trakcie walki.

Jeśli masz pomysł jak taką tabelkę napisać to ja zrób. Takie "można by" niewiele rozwiązuje.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Ustawki na Młota Strona Główna -> WFRP - Forum Ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin