Forum Ustawki na Młota Strona Główna Ustawki na Młota
Warhammer Fantasy Roleplay - Warhammer 40000
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Rytuały
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Ustawki na Młota Strona Główna -> WFRP - Forum Ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wybraniec Sigmara
Slann



Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 2527
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WAWA

PostWysłany: Pon 13:44, 27 Sie 2007    Temat postu: Rytuały

Jak w temacie mnie interasują kapłańskie!!

np tworzenie wody święconej, z dyskusji z mateem wyszło że wystarczy się trochę nad nią pomodlić.

Co na to reszta - to w końcu też jest rytuał!!!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mateusz
Chaos [MG]



Dołączył: 21 Cze 2007
Posty: 3065
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 13:52, 27 Sie 2007    Temat postu:

Rozmawialiśmy juz na temat wody święconej i zaproponowałem, że żeby uczynić wodę święconą należy zmówić nad nią modlitwe w poświęconym miejscu (w świątyni, kapliczce etc). Test SW i masz fiolkę/butelke święconej wody... albo i nie masz, jeśli ci nie wyszedł test.

Co do innych rytuałów... pewnie chodzi ci o twoją nową księgę to muszę porównać w królestwach magii z rytuałami magów i nadać temu jakiś konkretny mechaniczny kształt. Mam pomysł ale muszę go ubrać w mechanikę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wybraniec Sigmara
Slann



Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 2527
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WAWA

PostWysłany: Pon 14:19, 27 Sie 2007    Temat postu:

nie żebym sugerował, ale wg mnie na rytuały nadają sie bardzo aury i strefy z 1 edycji.

Skoro wystarczy się nad nią pomodlić to to robię tyle że bedę miał ujemny modyfikator za brak poświeconego miejsca!! zawsze jest szansa!!! i urzywam splatania!! +10:-) zgadza się???


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Andrzej
Slann



Dołączył: 29 Cze 2007
Posty: 1901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 15:43, 27 Sie 2007    Temat postu:

1. Zdaie sie ze ksazka z rytualami jest niekapletna, przynajmnej tak zapamietalem. poza tym ile w niej jest tych rytualow bo stego co czytalem sa to najscislej strzerzone tajemice w starym swiecie.

2. Najczesciej rytualy sa bardzo trudne i musza byc przeprowadzane przez paru magow.

3. Rytualy zostaly wymyslione przez magow ktorzy chcieli zwiekrzyc swa moc. Kaplani nie zwiekrzaja swojej mocy bo to jest dar od boga/demona wiec nie od nich zalezy.

4.''Świecenie'' wody nie jest rytualem tylko ewentalnie umiejetnoscia lub czarem ktory kazdy pelnoprawny kaplan powinien znac.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mateusz
Chaos [MG]



Dołączył: 21 Cze 2007
Posty: 3065
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 0:06, 28 Sie 2007    Temat postu:

Może być że zamiast testu SW na uświęcanie wody będzie to prosty czar magii kapłańskiej.

W księdze którą znalazł kapłan jest kilka rytuałów, wszystkie porozrzucane, niekompletne, spisane przez wielu często przeczących sobie autorów i często nieczytelne.

Andrzej, pewnie pamiętasz z Królestw Magii... rytuały wykupuje sie za PD tak jak umiejętności, prawda?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Andrzej
Slann



Dołączył: 29 Cze 2007
Posty: 1901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 2:58, 28 Sie 2007    Temat postu:

To jest w podreczniku (i nie pamietam).
Chyba trzeba bylo miec dana ilosc PD ale nie pamietam. Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Thorn Krag
Slann



Dołączył: 29 Cze 2007
Posty: 3475
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: miedzeszyn

PostWysłany: Wto 11:32, 28 Sie 2007    Temat postu:

Jeśli chodzi o wodę święconą to można ją uświęcić w świętym miejscu, lub przez świętego kapłana.
Według mnie im kapłan wyższego poziomu i im miejsce jest bardziej święte tym większy bonus do SW przy uświęcaniu. Tak to powinno wyglądać wedlug mnie.
Chyba że ustalimy że jest to czar, ale tu również wykonasz rzut na SW i w zależności od tego czy jesteś w świętym miejscu to masz większe szanse lub nie.

Nie znam ksiązek z rytuałałami ale jesli według was są z dupy to nie ma sensu z nich korzystać.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wybraniec Sigmara
Slann



Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 2527
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WAWA

PostWysłany: Wto 12:16, 28 Sie 2007    Temat postu:

wg mnie napewno wymaga to testu z urzyciem magii!!!

@Andrew to nie jest tak że rytuały u kapłanów nie istnieją - np w 1 części można było przyzwać dobrego demona, uświęcić ziemie lub kaplice, a źli kapłani właśnie przy rytuałach robili te straszne rzeczy!
pozatym rytuały są po to aby rzuczć czary jak sie ich nie zna...?!?!?!

@skoro mam książke to nie muszę się uczyć na pamięć, prawda!!!! (tak to chyba działa, poto jest język pisany aby nie trzeba było pamiętać)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mateusz
Chaos [MG]



Dołączył: 21 Cze 2007
Posty: 3065
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 16:28, 28 Sie 2007    Temat postu:

Woda święcona zadaje 1 punkt obrażeń ożywieńcom. Niby omijając Wt i pancerz ale i tak nie jest to jakaś rewelacja. Już lepiej im przypierdolić w łeb czymś ciężkim Wink

Wydanie PD na poznanie rytuału z księgi wiąże sie z odpowiednią interpretacją jego opisu itd itp a nie zapamiętaniem go. Tak samo jak te czary (lesser magic) które trzeba kupić za PD. Księga w tym wypadku jest niezbędna żeby poznać czar, ale żeby go używać tak czy inaczej musisz wydać PD. Łukasz, Będziesz musiał wydawać PD żeby korzystać z rytuałów.

Rafał, rytuały sa rzeczywiście dużo potężniejsze od czarów, ale też mają bardzo duże wymagania jeśli chodzi o ich rzucenie, więc nie ma obaw że w jakiś sposób nadmiernie napakują postać Łukasza i zdestabilizują grę.

Jestem w trakcie obmyślanie rytuałów sigmaryckich i poważnie sie zastanawiam czy kapłan z pierwszym poziomem magii wogóle bedzie w stanie jakiś rytuał wykonać. Zazwyczaj rytuały są zarezerwowane dla bardziej zaawansowanych postaci (Magia na 3-4 poziomie dla czarodziejów).


PS
Łukasz, nie musisz dodawać wykrzykników po każdym zdaniu, serio!!! Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wybraniec Sigmara
Slann



Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 2527
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WAWA

PostWysłany: Wto 17:52, 28 Sie 2007    Temat postu:

nie wydaje mnie się!! wg mnie do rytuałów potrzebna jest umiejętność rzucanie czarów ponienarz wszystkie ruchy gesty składniki i inne wymagania nawet te abstrakcyjne (jak to w rytuałach) są opisane w księdze. jasne każdy rytuał bedzie wymagał odpowiedniego poziomu magii żeby go rzucić a może nawet i dodatkowych kapłanów. to tak samo jak z rzuczaniem czarów nie trzeba sie ich uczyć jeżeli są to czary kolegium lub danego boga. jasne jako Sigmaryta nie będę rzucał czarów mora, ale powinienem być w stanie odprawić łatwiejsze rytuały! takie jest moje zdanie - tak jak zbieć może stworzyć chowańca a to nie jest czar!!!!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Thorn Krag
Slann



Dołączył: 29 Cze 2007
Posty: 3475
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: miedzeszyn

PostWysłany: Wto 18:13, 28 Sie 2007    Temat postu:

Nie możesz rzucać rytuałów innych bogów nawet jeśli są najprostsze z możliwych bo potrzeba do tego mocy tego boga a nie Twojego!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Andrzej
Slann



Dołączył: 29 Cze 2007
Posty: 1901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 18:51, 28 Sie 2007    Temat postu:

1. Nie moge stworzyc chowanca a tylko oswoic (do stworzenia potrzeba (3 PM)), poza tym mozna mnie zaliczyc do kategori przecietnego maga wiec nie jestem juz poczatkujacy (2 PM) i cos potrafie. Magistrowie magi (3 PM) sa zadko spotykani i sa odpowiednikiem profesorow w danej nauce, Arcymagowie to wogule inna klasa i jest ich kilkoro na cale Imperium.

2. Cytuje: "Opisy rytuaow zawarte sa w tajemnych ksiegach, niezwykle rzadko spotykanych i w zasadzie bescennych. Kazda taka ksiega zawiera opis tylko jednego rytalu i stanowi skladnik niezbedny do jego prawidlowego przeprowadzenia"

3.Rytualy glownie odprawiaja alchemicy nekromaci i magowie Chaosu (juz samo to cos mowi).
-Powodem jest pragnienie zdobycia wiekrzej potegi.

4.Lowcy czarownic sa BARDZO Smile zaiteresowani kazdym kto stosuje magie rytualna. Przedietny rytual kosztuje od 200 do 400 PD.

5.Odprawiadia danego rytualu trzega sie nauczyc tak jak kazdej innej umiejetnosci (PD).

6. To wszystko jes w podreczniku i uwazam ze nie powinnismy tego zmiebiac.

WNIOSKI: Rytualy sluza do zwiekrzenia potegi magow ktorzy osiagneli juz szczyt mozliwosci w dziedzinie splatania wiatrow magi a nie dla noobow co ktorzy czas potrzeby na nauke rytualu powinni poswieci na nauka panowania nad wiatrami magi. CO za tym idzie nie powinno byc rytualo dla poczontkujacych bo zaden mag nie poswieci czasu na jego tworzenie jak moze stworzyc rzytual odpowiedni do swoich mocy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Thorn Krag
Slann



Dołączył: 29 Cze 2007
Posty: 3475
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: miedzeszyn

PostWysłany: Wto 19:31, 28 Sie 2007    Temat postu:

To byłoby na tyle, myślę że to kończy dyskusję, tylko czemu tego od razu nie powiedzieliście skoro jest tego tyle w podręczniku?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mateusz
Chaos [MG]



Dołączył: 21 Cze 2007
Posty: 3065
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 19:41, 28 Sie 2007    Temat postu:

Andrzej napisał:

2. Cytuje: "Opisy rytuaow zawarte sa w tajemnych ksiegach, niezwykle rzadko spotykanych i w zasadzie bescennych. Kazda taka ksiega zawiera opis tylko jednego rytalu i stanowi skladnik niezbedny do jego prawidlowego przeprowadzenia"


Dlatego księga którą dostał Viggo jest bardziej księgą z przmyśleniami różnych autorów na temat rytuałów dla kapłanów (przemyślenia często balansujące na granicy herezji) niż listą gotowców do rzucania.

Dlatego dopiero po udanym studiowaniu tej księgi (testy i procedurę testowania jeszcze podam) będzie można z niej wyciągnąć jakiś rytuał... może dwa.

EDIT:
I jeszcze jedno. Łukasz , chyba nie do końca łapiesz sens właściwych rytuałów. To nie są proste czary które tym bardziej powinieneś móc rzucać. Wręcz przeciwnie. To są przejebanie mocne czary, które niosą z sobą zajebiste ryzyko, dlatego jeśli już ktoś (przy tym nie mówie tu o totalnie obłąkanym magu chaosu) wykonuje rytuał to zrobi to w zupełnej ostateczności.

Ideą stojącą za księga, którą ci dałem jest, można powiedzieć teoria "pół-rytuałów" czyli wzmocnienia magii kapłańskiej modliwą całej grupy wiernych zamiast jednego kapłana. Czyli na przykład: zbierasz w jednym miejscu 50 sygmarytów i karzesz im śpiewać jakąś konkretną modlitwę psalm razem z tobą i w odpowiednio "rytualny" sposób rzucasz jeden z czarów swojego bóstwa, tyle ze posiadający większą moc, dłuższy czas działania etc. Taka jest idea podpatrzona u czarodziei przez heretycko postępowego kapłana który napisał tę księge. Z tą ideą możesz próbować sam w miare bezkarnie eksperymentować, dokładnych zasad jeszcze ci nie podam. W tej samej księdze tak jak powiedziałem może być ukryty jeden albo dwa prawdziwe rytuały kapłańskie. takie które niosą ze sobą wszystkie dobrodziejstwa i skurwysyństwa tego rodzaju magii.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mateusz
Chaos [MG]



Dołączył: 21 Cze 2007
Posty: 3065
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 21:21, 28 Sie 2007    Temat postu:

Hear ye! Hear ye!

Oto moja propozycja zasad dotyczących prostych rytuałów magii kapłańskiej (tych o których napisałem w poprzednim poście). Na pierwszy rzut oka wydają sie spójne i myśle że oddają mój zamysł.

Rytuały proste magii kapłańskiej

Kapłan, w pełnym świątynnym rynsztunku, mającym mu nadać odpowiedni autorytet zbiera w jednym miejscu, najlepiej świątyni grupę wiernych. Najpierw wykonywany zostaje test przemawiania (kapłan wykonuje odpowiednie kazanie). Ilość poziomów sukcesu oddaje liczbe osób na które kazanie w odpowiedni sposób wpłynęło (muszą być to wyznawcy Sigmara).

Następnie kapłan intonuje razem z wiernymi pieśń, tym samym wprowadzając siebie i tłum w religijny trans.

Kapłan wykonuje test Channelingu i rzuca czar o odpowiednio zmienionej trudnosci.

Efekt czaru, jeśli wszystko zakończone jest sukcesem wpływa na wszystkich wiernych zebranych przy wykonywaniu rytuału i będących pod jego wpływem.

Przykład:

Błogosławieństwo Siły.

Minimum wiernych pod wpływem rytuału: 20
Poziom mocy: 15
PD: 100
Składniki: młot bojowy poświęcony przez wysokiego kapłana Sigmara.
Efekt: wszyscy będący pod wpływem rytuału dostają bonus 5% do WW i Siły na najbliższą godzinę. (w normalnej wersji jest to jedna postać na minutęSmile )
Efekt uboczny: w wypadku niepowodzenia skutek jest dokładnie odwrotny do zamierzonego.

Modyfikatory:
Wykonywanie rytuału w świątyni +2 do rzutu.
Za każde 10 osób pod wpływem rytuału +1 do rzutu.

Disclaimer:
Jest to jedynie wzmocniona w rytualny sposób wersja powszechnego, prostego czaru magii kapłańskiej, a nie właściwy rytuał o unikatowym i potężnym efekcie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Thorn Krag
Slann



Dołączył: 29 Cze 2007
Posty: 3475
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: miedzeszyn

PostWysłany: Wto 22:54, 28 Sie 2007    Temat postu:

Coś w tym jest, ale może to nie rytuał ale bardziej jakaś aura, albo sfera. Pomysł mi się podoba Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Andrzej
Slann



Dołączył: 29 Cze 2007
Posty: 1901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 23:02, 28 Sie 2007    Temat postu:

Wedlug mnie to co opisales to nie rytulal tylko jakas nowa kategoria np. modlitwa Smile (chyba ze by tych ludzi zlozyc w ofierze to w tedy rozumiem Twisted Evil ). Ogulnie mi sie podoba.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mateusz
Chaos [MG]



Dołączył: 21 Cze 2007
Posty: 3065
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 23:04, 28 Sie 2007    Temat postu:

@Andrzej, dlatego napisałem że to nie taki prawdziwy 100% rytuał tylko rytualnie wzmocniona modlitwa/czar kapłański Smile

@Rafał. Aura, sfera to efekt. Rytuał, modlitwa, czar to środek w celu uzyskania efektu. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wybraniec Sigmara
Slann



Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 2527
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WAWA

PostWysłany: Wto 23:13, 28 Sie 2007    Temat postu:

mi też o coś takiego chodziło. odnosząc sie do rafała już kilka razy pisałem o aurach z 1 edycji które nie sa wykorzystane w tej. i takie jest moje pojęcie rytuału prostego. napewno trudnym rytuałem bedzie np zniszczenie chaosu.
pozatym andrew ma rację można by wprowadzić taka np modlitwę, która rozszerza efekt kapłańskiego czaru.

to co myślicie o sferach i aurach jako rytuałach?? to co wymyślił mateo teżmi sie podoba. a temat wcale nie jest zamkniety skoro mnie interesuję i chce abyśmy obmyślili zasady!!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Andrzej
Slann



Dołączył: 29 Cze 2007
Posty: 1901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 23:24, 28 Sie 2007    Temat postu:

NIech wymysla MG ktory to wprowadz (mati). Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wybraniec Sigmara
Slann



Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 2527
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WAWA

PostWysłany: Wto 23:28, 28 Sie 2007    Temat postu:

coś w tym jest ale dyskusja mile wiedziana.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mateusz
Chaos [MG]



Dołączył: 21 Cze 2007
Posty: 3065
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 23:58, 28 Sie 2007    Temat postu:

Wybraniec Sigmara napisał:
mi też o coś takiego chodziło. odnosząc sie do rafała już kilka razy pisałem o aurach z 1 edycji które nie sa wykorzystane w tej. i takie jest moje pojęcie rytuału prostego. napewno trudnym rytuałem bedzie np zniszczenie chaosu.
pozatym andrew ma rację można by wprowadzić taka np modlitwę, która rozszerza efekt kapłańskiego czaru.

to co myślicie o sferach i aurach jako rytuałach?? to co wymyślił mateo teżmi sie podoba. a temat wcale nie jest zamkniety skoro mnie interesuję i chce abyśmy obmyślili zasady!!


Primo. Modlitwa rozszerzająca efekt kapłańskiego czaru to dokładnie to co z detalami przedstawiłem pare postów wyżej.

Secundo. Może być czar którego efektem jest sfera. Może być rytuał którego efektem jest sfera. Nie do końca rozumiem twój problem. Co to znaczy "sferach, aurach jako rytuałach? Już raz napisałem, sfera, albo aura to efekt działania czaru/rytuału/modlitwy. Sama z siebie sfera nie jest rytuałem. Jak to sobie wyobrażasz? Bo coś mi sie wydaje, że za bardzo chciałbyś rozszerzyć definicje terminu "rytuał" w WFRP.

Zasady już obmyśliłem i poddałem waszej recenzji. Żeby znaleźć ewentualnie jakieś ukryte bugi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wybraniec Sigmara
Slann



Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 2527
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WAWA

PostWysłany: Śro 8:10, 29 Sie 2007    Temat postu:

rytuał to gesty składniki czasem jakiś diagram na ziemi lub miejsce - co oznacza że efektem rytuału może być czar, ale nie fireball bo to by było śmieszne ale naprzykład aura sanktuariu!!! aż się prosi.

ale jeżeli mogę rzucać to co napisałeś wcześniej to i tak nieźle. chociaż uważam że skoro mam książke to nie muszę sie go uczyć i muszę go rzucać z księżką. gożej jak jej zabraknie....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Thorn Krag
Slann



Dołączył: 29 Cze 2007
Posty: 3475
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: miedzeszyn

PostWysłany: Śro 9:09, 29 Sie 2007    Temat postu:

Według mnie kapłan powinien posiąść jakąś umiejętność odprawiania modlitwy/pomniejszego rytuału, a nie robić to z księgi bo to raczej lipa jakaś! Chyba że ma dobre rzut to wtedy oznacza że udało mu się rzucić aurę, ale to jest raczej trudne zadanie nie mając umiejętności nie zna szczegółów takiej operacji. Chodzi mi o to że w takiej księdze może być napisane np:"zrób gest Kirmana", albo "weź wodę srebra". Są to powiedzmy terminy znane tylko osobie która ma umiejętność modlitwa/odprawianie pomniejszego rytuału i kapłan który czyta coś takiego nie wie o co chodzi, lub domyśla się. Stąd mała szansa na udany rzut.
Z drugiej strony osoba mającą umiejętność modlitwa/odprawianie pomniejszego rytuału, z księgą ma większe szanse na rzucenie aury, bo ma krok po kroku napisane co robić.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wybraniec Sigmara
Slann



Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 2527
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WAWA

PostWysłany: Śro 9:51, 29 Sie 2007    Temat postu:

ooo dobrze mówi też uważam że to raczej kwestia posiadania umiejętności a nie wykupienia konkretnego rytuału/modlitwy za 100 pd jeszcze za 25 no 50 ok ale za 100!!??
proponuję stworzyć umiejętność/zdolność modlitwa (natym poziomie) prosta która pozwala na rzycanie właśnie aur i sfer powiedzmy m.i. tych z pierwszej edycji do 2 poziomu oraz innych takich jak napisał mateo. przy rzucaniu aur i sfer nie można sie ruszać i tym razem proponuję tego przestrzegać. W tedy to już nie bedzie takie kolorowe;-)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Ustawki na Młota Strona Główna -> WFRP - Forum Ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin