Forum Ustawki na Młota Strona Główna Ustawki na Młota
Warhammer Fantasy Roleplay - Warhammer 40000
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

magia
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Ustawki na Młota Strona Główna -> WFRP - Forum Ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Andrzej
Slann



Dołączył: 29 Cze 2007
Posty: 1901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 14:25, 18 Sty 2012    Temat postu:

czyli do delfiego maga poza wyspa stoeuja sie takie same zasady czo do czlowieka. Twisted Evil

mysle ze uczniom elfich magow nie poozwala sie rzucic zadnego zakleci poza kregiem ochronnym puki nie osiagna poziomu podstawowego czyli odpowiednika arcymistrza ludzkiego


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mateusz
Chaos [MG]



Dołączył: 21 Cze 2007
Posty: 3065
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 14:26, 18 Sty 2012    Temat postu:

Elfy nie są wyjęte z pod klątwy Tzeentcha więc czemu miały by nie otrzymywać znamion?

Biorąc pod uwagę, że elfi magowie nie korzystają z jednego wiatru ale z tzw magii wysokiej to efekty długiego czarowania będą inne niż u ludzi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Thorn Krag
Slann



Dołączył: 29 Cze 2007
Posty: 3475
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: miedzeszyn

PostWysłany: Śro 14:27, 18 Sty 2012    Temat postu:

dobra mam lepszy pomysł, żeby ułatwić Łukasz musi stworzyć sobie inną postać...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wybraniec Sigmara
Slann



Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 2527
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WAWA

PostWysłany: Śro 14:50, 18 Sty 2012    Temat postu:

czyli co? tak jak napisał andrzej będe Elfim początkującym magiem o potędze odpowiadajace ludzkiemu mistrzowi magii?! Rafał jesteś wyrozumiałym mistrzem gry...

BTW umiejętność czaroznastwo umożliwia dowolne rzucanie czarów z danego wiatru?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mateusz
Chaos [MG]



Dołączył: 21 Cze 2007
Posty: 3065
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 14:52, 18 Sty 2012    Temat postu:

WTF? Shocked

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Andrzej
Slann



Dołączył: 29 Cze 2007
Posty: 1901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 15:02, 18 Sty 2012    Temat postu:

mateusz napisał:
WTF? Shocked

hahahaha

EDIT:
Andrzej napisał:
ja pierdole, moze jeszcze napisz ze jestas dawno zaginionym bratem Teclisa i masz iekrza moc tylko jeszcze nie odkryta,a bogwie przepowiedzieli ci ze bedziesz rzadzi swiatem.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Andrzej dnia Śro 15:04, 18 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Andrzej
Slann



Dołączył: 29 Cze 2007
Posty: 1901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 13:13, 12 Cze 2013    Temat postu:

@Mateusz przeglądając ostatnio czary z tradycji metalu i wymyśliłem zasady tworzenia magicznych przedmiotów przez kolegium złota.
Jak byś był zainteresowany to powiedz na sesji. Very Happy

Przy okazji przeczytałem jeszcze raz czar "Przekształcenie metalu" i przyszło mi do głowy, że jest zakurwiście mocny/fajny, to takie połączenie chodzącej huty z fabrykom stali.
Jeśli się ma odpowiednie zasoby to jeden mag może wyczarować wszystko co jest z metalu, od widelca po czołg parowy (oczywiście po kawałku).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mateusz
Chaos [MG]



Dołączył: 21 Cze 2007
Posty: 3065
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 17:52, 12 Cze 2013    Temat postu:

Andrzej napisał:
@Mateusz przeglądając ostatnio czary z tradycji metalu i wymyśliłem zasady tworzenia magicznych przedmiotów przez kolegium złota.
Jak byś był zainteresowany to powiedz na sesji. Very Happy

Przy okazji przeczytałem jeszcze raz czar "Przekształcenie metalu" i przyszło mi do głowy, że jest zakurwiście mocny/fajny, to takie połączenie chodzącej huty z fabrykom stali.
Jeśli się ma odpowiednie zasoby to jeden mag może wyczarować wszystko co jest z metalu, od widelca po czołg parowy (oczywiście po kawałku).


Tworzenie magicznych przedmiotów jest zdaje się odzielną umiejętnością ktorej nie mam (jeszcze). Co do czaru o ktorym wspomniales, wiem o nim i zgadzam sie zupelnie ze jest mega zajebisty Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Andrzej
Slann



Dołączył: 29 Cze 2007
Posty: 1901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 21:04, 12 Cze 2013    Temat postu:

w polskim podręczniku nie ma czegoś takiego jak tworzenie magicznych przedmiotów

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Andrzej
Slann



Dołączył: 29 Cze 2007
Posty: 1901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 14:32, 13 Cze 2013    Temat postu:

z wiązko z powyższym postanowiłem stworzyć własny rytuał tworzenia magicznych przedmiotów, oparłem go luźno na kowalu run:


potrzebne są:
- stałe pole magiczne, siłą rzeczy pole złotego wiatru, takie pola magiczne występują prawie wyłącznie w siedzibach gili
- składniki rytuału, na pewno jednym z nich musi być czyste złoto
- przedmiot dobrej albo bardzo dobrej jakości który się chce magiczność
- jeden (ale lepsza by była większa ilość) mag

1. Otwarcie rytuału
mag kształtuje pole magiczne woku przedmiotu który chce magiczność
-mały rytuał:
wymagany poz. mocy: 2X(poziom czaru który się chce rzucić na przedmiot)
czas odprawiania w godz.: 2X(poziom czaru ..)
konsekwencje porażki: zniszczenie składników rytuału

2. Umagicznianie
w równych odstępach czasy mag rzuca na przedmiot dany czar
- długość umagiczniania w dniach: (poziom czaru ..)
- ilość rzutu czaru w ciągu dnia(24h): 2X(poziom czaru ..)
- JEDEN NIEUDANY CZAR POWODUJE WYBUCH WSZYSTKIEGO PROSTO W TWARZ MAGA, konsekwencje zależne od MG

3. Zapieczętowanie artefaktu
mag pieczętuje pole magiczne na przedmiocie by nadać stałe właściwości magiczne
-mały rytuał:
wymagany poz. mocy: 2X(poziom czaru..)
czas odprawiania w godz.: 2X(poziom czaru ..)
konsekwencje porażki: wybuch bądź chaotyczne zachowanie się przedmiotu lub inne zależne od MG



co o tym sądzicie?
starałem się wyważyć żeby tworzenie magicznych przedmiotów nie było za trudne ani za łatwe.
najważniejsze jest że stabilne pola magiczne są bardzo rzadko spotykane, a do ich wytworzenia potrzebna jest wspólna praca wielu mistrzów magi.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Andrzej dnia Czw 15:28, 13 Cze 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Thorn Krag
Slann



Dołączył: 29 Cze 2007
Posty: 3475
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: miedzeszyn

PostWysłany: Czw 14:53, 13 Cze 2013    Temat postu:

fajny pomysł Smile wszystko mi się podoba poza wybuchem w twarz. Według mnie reakcja na nieudane Umagicznienie powinna być adekwatna do tego jaki czar chcemy dodać do przedmiotu, jeśli to kula ognia to ok, ale jeśli to ma być na przykład przy na hełm "czuły słuch" to może być po błednym rzuceniu gorszy słuch maga na jakiś czas.

Jeszcze pytanie, od otwarcia do zamknięcia mija 24h x poziom czaru. Pytanie a jak mamy przechowywać przedmiot w ciągu tych n24 godzin? Czy musi być cały czas "otwarty na pole magiczne" w miejscu pola magicznego czy mag musi podtrzymywać przepływ energii do tego przedmiotu? jeśli musi podtrzymywać przepływ energii tak można wytłumaczyć ilość magów potrzebną do rytuału większą niż 1 Smile

a czy do rzucania czarów otwarcia, umagicznienia i zamknięcia coś ułatwia jak jest wiecej magów w czasie rytuału?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Andrzej
Slann



Dołączył: 29 Cze 2007
Posty: 1901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 15:26, 13 Cze 2013    Temat postu:

Thorn Krag napisał:
a czy do rzucania czarów otwarcia, umagicznienia i zamknięcia coś ułatwia jak jest wiecej magów w czasie rytuału?

w rytuałach jest tak że moc magów biorących w nich udział sumuje się

Cytat:
eszcze pytanie, od otwarcia do zamknięcia mija 24h x poziom czaru. jeśli musi podtrzymywać przepływ energii tak można wytłumaczyć ilość magów potrzebną do rytuału większą niż 1 Smile

mały błąd zrobiłem miało być tak:

-długość umagiczniania w dniach: (poziom czaru ..)
jeśli czar ma moc 10 długość fazy umagiczniania to 10 dni, a każdego dnia mag musi rzucić ten czar 20 razy w równych dostępach czasu.
tego się nie da zrobić samemu nawet na prochach.

Cytat:
Czy musi być cały czas "otwarty na pole magiczne" w miejscu pola magicznego czy mag musi podtrzymywać przepływ energii do tego przedmiotu?

przez cały czas rytuału przedmiot musi się znajdować w polu magicznym.
złoty wiatr ma to do siebie że jest najbardziej stabilny (względnie) ze wszystkich kolorów

Cytat:
Według mnie reakcja na nieudane Umagicznienie powinna być adekwatna do tego jaki czar chcemy dodać do przedmiotu, jeśli to kula ognia to ok, ale jeśli to ma być na przykład przy na hełm "czuły słuch" to może być po błednym rzuceniu gorszy słuch maga na jakiś czas.

to nie jest tylko nieudany czar.
mag manipuluje potężnym polem magicznym (wielokrotnie większym niż sam jest wstanie stworzyć), nieudane rzucenie czaru oznacza, że mag nie jest w stanie zapanować nad tak wielką mocą, a co za tym idzie wymyka się mu ona z pod kontroli.
z resztą ten wybuch nie ma być znowy taki wielki, myślałem czymś w stylu k10+4, moc wybuchy można uzależnić od mocy czaru.

Najbardziej znaną cechą Alchemików jest to że ich laboratoria często wybuchają. Razz


EDIT: nie wiem czy nie przesadziłem z "- ilość rzutu czaru w ciągu dnia(24h): 2X(poziom czaru ..)"
z tego wyszło, że do stworzenia "Złotego miecz" , potrzeba by koło miesiąca i trzech-czterech magistrów magi
sam 2. etap trwa 21 dni, a w ciągu doby trzeba na miecz rzucić 42 razy czar.
efektem tego jest magiczny miecz +5WW


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Andrzej dnia Czw 16:54, 13 Cze 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mateusz
Chaos [MG]



Dołączył: 21 Cze 2007
Posty: 3065
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 17:37, 14 Cze 2013    Temat postu:

Spoko. Ale nie liczcie że zmienie sie w fabrykę magicznych dupereli. Wink
Ograniczenia są tu bardzo duże, a jeszcze bym je podkreślił, żeby nie zachwiać równowagi świata.

Jeśli chodzi o efekt niepowodzenia to zamiast wybuchu (oklepane) można rzucać wg tabeli manifestacji chaosu (tych większych).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Thorn Krag
Slann



Dołączył: 29 Cze 2007
Posty: 3475
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: miedzeszyn

PostWysłany: Wto 16:24, 10 Wrz 2013    Temat postu:

ciekawe rozważania:

Widzenie wichrów magii
terraninterranin

Może dlatego że Chaos egzystuje na innej płaszczyźnie, a w świecie materialnym pojawia się poprzez wyrwy pomiędzy tymi dwiema płaszczyznami. i dopiero gdy energia Chaosu przejdzie przez taką wyrwę (czy to w postaci czaru czy demona) może oddziaływać na świat materialny. Czarodziej sam w sobie jest jakby taką ruchomą wyrwą, która może się otworzyć na życzenie maga, i wówczas energia Chaosu przepływa z płaszczyzny chaosu poprzez maga i uwalniana jest w naszym świecie w postaci efektu czaru. Taka teoria jest o tyle prawdopodobna że z pewnych powodów uważa się że niedoświadczony mag który jeszcze nie opanował kontroli wichrów M stanowi nie lada pokusę dla demonów które są w stanie opętać i opanować umysł takiego Maga gdy ten rzuca czar. Czyli oznacza to że Mag rzucając czar otwiera portal pomiędzy swoim własnym umysłem a płaszczyzną chaosu. Jeśli akurat w pobliżu będzie Demon, wówczas może on próbować przemknąć przez ten portal i opanować to co jest po drugiej stronie, czyli umysł Maga.

MaladieMaladie maj 18

No to mutanci rodzą/mutują się tylko wtedy, gdy w pobliżu pojawi się demon lub czarodziej?

terraninterranin maj 18

Jak już mówiłem, energia Chaosu przedostaje się przez wyrwy pomiędzy dwiema płaszczyznami. Czarodziej jest ruchomą wyrwą która otwiera się tylko na życzenie Maga, gdy ten próbuje rzucić czar. Czar jest już oczyszczoną formą energii chaosu więc nie posiada właściwości mutagennych (no chyba że mowa o czarach z domeny bogów chaosu, za wyjątkiem Khorne'a, który nie używa czarów) inaczej Czarodzieje szybko by zmienili się w mutantów. Ale wracając do sedna. Największe wyrwy między obiema płaszczyznami znajdują się na biegunach. Energia Chaosu (nieoczyszczona), która się tamtędy przedostaje, materializuje się w postaci spaczenia, który ma właściwości mutagenne. Tak samo Demony składają się w pewnym sensie z energii chaosu, jednak musi ona być cały czas skupiona (w formie cielesnej) by demon mógł egzystować, więc siła mutagennego oddziaływania demona jest mocno ograniczona. Ponadto Demon jest już zmaterializowaną formą energii a nie wyrwą pomiędzy dwiema płaszczyznami. Ale tak jak w przypadku promieniowania w naszym świecie, tak i w świecie WFRP należy być wystawionym na działanie mutagenne przez dłuższy okres czasu by mutacja się pojawiła. Są jednak czary w domenie Tzeentcha które przyśpieszają proces mutacji.

MaladieMaladie maj 18

Tak się składa, że każdy człowiek przychodząc na świat posiada przeciętnie 2 mutacje de novo, nie wspominając już o odziedziczonych, więc wcale nie trzeba być długo wystawionym na promieniowanie. Aczkolwiek! Odniesienie do naszego świata jest o tyle trafne, że tak jak w naszym świecie istnieje promieniowanie tła, również mogące powodować pewne zmiany, tak w Starym świecie energia Chaosu zdaje się być wszechobecna, zintensyfikowana w pewnych miejscach (jak wspomniane wichry magii właśnie), ale generalnie obecna w każdym człowieku. O ile w pierwszej edycji jest to słabo wytłumaczone, poza tym że w zasadzie każdy może w pewnym okresie życia stać się mutantem, to dwójka potwierdza moje wnioski (i jest w tym względzie w pełni kompatybilna z jedynką). No i to dzwoniące w uszach motto: "there is no escape from chaos, it marks us all".

Yanna z Walfen
terraninterranin maj 19
Posts: 950
Weźmy na przykład promieniowanie. zarówno w naszym świecie występuje jak i w świecie WFRP. Tylko staroświatowcy najpierw muszą zacząć wydobywac uran tak więc Chaos to coś innego, co zapewne działą też trochę inaczej. Z resztą już gdzieś tłumaczyłem czym mogą być bogowie Chaosu jak i tutaj tłumaczyłem czym mogą być wichry Chaosu. Jeśli weźmiemy te dwie rzeczy pod uwagę to okazuje się że same wichry nie mają żadnego wpływu na nasz świat, gdyż znajdują się w innym wymiarze (równoległa płaszczyzna egzystencjalna). Dopiero gdy z tego wymiaru zostaną zaczerpnięte (rzucenie czaru, cielesna forma demona) do naszego świata (mam tu na myśli świat materialny WFRP) to dopiero mogą mieć jakieś oddziaływanie (efekt czaru, obrażenia zadane przez demona). Oczywiście energia się rozprasza, więc po zakończeniu działania czaru i po zniknięciu demona tej energii już nie będzie. Pytanie tylko co się z nią dzieje. Czy ze względu na niekompatybilność z naszym światem po prostu znika (tak jak foton który zwolnił poniżej prędkości światła), czy może w jakiś sposób powraca do swojego wymiaru?

MaladieMaladie maj 19

Może ustalmy - czy wiatry magii to jest ta emanacja Chaosu rozbita na 8 części, czy jakaś cześć owej emanacji, która dostępna jest jedynie demonom i czarodziejom?

terraninterranin maj 19

Może i emanacja Chaosu jest wszechobecna, ale to nie znaczy że wichry magii są w naszym świecie obecne. Jak już mówiłem, wystarczy luka pomiędzy dwoma wymiarami. Być może wystarczy również osłabiona bariera pomiędzy tymi wymiarami, choć ja osobiście uważam że ta emanacja to śladowe ilości spaczenia znajdujące się na całym świecie w postaci drobnego pyłu spaczeniowego. taki pył to materializacja owych nierafinowanych wiatrów magii (teoria, a nie pewność), jak również pozostałość po dematerializacji demonów (nawiązanie do legendy o powstaniu Morrslieba).
Ale czytając twoje wypowiedzi (z zaciekawieniem, przyznam szczerze) nie znajduję w nich żadnej informacji o tym że owym czynnikiem mutagennym są właśnie Wichry Magii. Czy w księdze spaczenia napisane jest że ową emanacją są wichry Magii? czy napisane jest że wichry magii zmieniają ludzi w mutantów?

MaladieMaladie maj 19

W Królestwach Magii jest napisane, że czarny wiatr Dhar jest tożsamy z czystą energią Chaosu. To prowadzi do ciekawych wniosków. Trochę może nie na temat, ale skoro Dhar jest mieszanką (albo raczej pierwotnym, niepodzielonym wiatrem) pozostałych wiatrów, a składają się nań elementy związane z żywiołami, życiem itp. oznacza to, że tak na prawdę cały świat zbudowany jest z rozdzielonej masy Chaosu. Sam Chaos zaś jest ślepą, entropiczną siłą dążącą do rozkładu i zjednoczenia całej materii w pierwotnej formie. Jeśli więc Chaos jest tym pierwotnym wiatrem, przepływającym gdzieś tuż pod sklepieniem rzeczywistości to wystarczy niewielkie jej rozerwanie by ten mógł wypływać i działać na materialny świat, wypaczając go i prowadząc do rozkładu. Iście przerażająca wizja.

terraninterranin maj 19

Dhar nie jest żadnym ze znanych mi 8 wiatrów. Dla jasności wymienię wszystkie 8 które znam:
Aqshy - kolor czerwony - domena ognia - Piromancja
Chamon - kolor złoty lub żółty - domena metalu - Alchemia
Ghur - kolor bursztynowy lub brązowy - domena bestii
Hysh - kolor biały - domena światła
Azyr - kolor niebieski - domena niebios - Astromancja
Ulgu - kolor szary -domena cienia
Ghyran - kolor nefrytowy, jadeitowy lub zielony - domena życia
Shyish - ametystowy lub purpurowy - domena śmierci - zwana czasem Nekromancją
Jak widać brak czarnego wiatru Dhar. Tak wiec przyznam szczerze że nie wiem co to jest, ani nawet czy jest to jakikolwiek wiatr, więc się nie wypowiem, ale nie wykluczam że jest tym co mówisz. Nadal jednak nie udzielasz odpowiedzi na to czy Wichry M są w naszym świecie czy w równoległym wymiarze. A jeśli są w naszym świecie to czy oddziałują na nasz świat i w jaki sposób? No i jeśli są w naszym świecie to czemu tylko nieliczni są w stanie je zobaczyć i rozpoznać po barwie?

MaladieMaladie maj 19

Dhar (i wiatry magii generalnie), WFRP podręcznik główny ed. 2, strony: 146, 167. O pochodzeniu wichrów i ich wpływie na świat znajdziesz informacje w Księdze Spaczenia i Królestwie Magii (szczególnie strona 39 i kolejne). Nie chce mi się dublować tego co już tam napisano, więc musisz sobie sam poczytać.

Gwoli ścisłości, jest jeszcze Qhaysh, przeciwieństwo Dhar, czyli uporządkowane pasma magii wszystkich kolorów. To ta wysoka magia elfów. Ale o tym też w ww. podręcznikach.

Shyish - ametystowy lub purpurowy - domena śmierci - zwana czasem Nekromancją

Nope, cytat z podręcznika: Nekromanci sprzeciwiają się śmierci i nienawidzą końca życia, podczas gdy Kolegium Ametystu godzi się z nieuchronnością śmierci i nie czyni nic by jej zapobiec.

Nekromancja w ujęciu tego podręcznika: nekromancja powstaje z połączenia Shyish i innych wiatrów magii.

terraninterranin maj 19

"zwana czasem Nekromancją" nie znaczy tyle co będąca nekromancją. to określenie oparłem na podstawie tego że w rulebooku do WFB tak właśnie nazwano ten dział magii. Choć ja raczej zgadzam się z tobą co do podziału na kolegium ametystu i nekromancji to nie mogę się zgodzić ze stwierdzeniem że napisałem że są tożsame. Ba, nawet nie określiłem czy owo nazewnictwo (nekromancja) jest poprawne czy nie, podczas gdy w przypadku pozostałych nazw, o ile występują nie pisałem "zwana czasem" tylko po prostu podałem nazwę. To samo w sobie mogłoby sugerować iż stosowanie nazwy Nekromancja w stosunku do kolegium ametystu może byś błędne, a co najmniej nieoficjalne.


PafnucyPafnucy maj 20

@piotro: jak ja widzę i opisuje wichry magii Graczom? Otóż...

Osoba mająca taki dar ma jakby dodatkowy filtr na oczach. Widzi jakby dodatkową warstwę chmur (z reguły wydają się być wyżej niż normalne chmury). Chmury te poruszają się też szybciej - stąd wichry. Postać może spostrzegać również pewne jakby trąby powietrzne, które ściągają miejsca o dużym potencjale magicznym. Jednak są też okresy, gdy postać widzi bezchmurne niebo wichrów magii.

Poza tym, wichry te widoczne są przy przedmiotach lub innych magicznych skupiskach energii magicznej. Krążą wtedy wokół skupiska. Prędkość i kształt wichrów jest uzależniona od specyfiki źródła.

Jeśli chodzi o kolory, to przyjmują one mieszanki każdej barwy: od białej przez zupełnie czarną.

Na podstawie koloru, kształtu i prędkości wichrów można wnioskować o naturze - źródle danego zjawiska/przedmiotu/miejsca. Od tego jest test Int. MG może wtedy zdradzić informacje, że jest to nekromancja, demonologia czy inna.

GloreGlore maj 21

Chmury chmurami, kolorowe trąby powietrzne też rozumiem (he, ciekawe stwierdzenie), ale nie napisałeś jak wyglądają te wichry magii przy przedmiotach lub innych skupiskach energii magicznej.

No, i wreszcie ktoś rozumie kolory tak jak ja: "mieszanki każdej barwy: od białej przez zupełnie czarną."

PafnucyPafnucy maj 21

co do kolorów, to chodziło mi o to, że jest ich więcej niż 8 (tyle ile wichrów), ponieważ niektóre przedmioty mają w swoim "składzie" różne wichry magii.

źródło:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Andrzej
Slann



Dołączył: 29 Cze 2007
Posty: 1901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 22:40, 10 Wrz 2013    Temat postu:

no właśnie ...

Cytat:
terraninterranin

Może dlatego że Chaos egzystuje na innej płaszczyźnie, a w świecie materialnym pojawia się poprzez wyrwy pomiędzy tymi dwiema płaszczyznami. i dopiero gdy energia Chaosu przejdzie przez taką wyrwę (czy to w postaci czaru czy demona) może oddziaływać na świat materialny. Czarodziej sam w sobie jest jakby taką ruchomą wyrwą, która może się otworzyć na życzenie maga, i wówczas energia Chaosu przepływa z płaszczyzny chaosu poprzez maga i uwalniana jest w naszym świecie w postaci efektu czaru. Taka teoria jest o tyle prawdopodobna że z pewnych powodów uważa się że niedoświadczony mag który jeszcze nie opanował kontroli wichrów M stanowi nie lada pokusę dla demonów które są w stanie opętać i opanować umysł takiego Maga gdy ten rzuca czar. Czyli oznacza to że Mag rzucając czar otwiera portal pomiędzy swoim własnym umysłem a płaszczyzną chaosu. Jeśli akurat w pobliżu będzie Demon, wówczas może on próbować przemknąć przez ten portal i opanować to co jest po drugiej stronie, czyli umysł Maga.

dobre wyjaśnienie


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Andrzej dnia Wto 22:41, 10 Wrz 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Ustawki na Młota Strona Główna -> WFRP - Forum Ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Strona 3 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin