Forum Ustawki na Młota Strona Główna Ustawki na Młota
Warhammer Fantasy Roleplay - Warhammer 40000
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Obrażenia
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Ustawki na Młota Strona Główna -> WFRP - Forum Ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mateusz
Chaos [MG]



Dołączył: 21 Cze 2007
Posty: 3065
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 15:11, 16 Sie 2007    Temat postu: Obrażenia

Zapoznajcie sie z tym artykułem w polterze. Pokazuja ciekawy pomysł na nowe zasady do obrażeń, tak żeby Żw nie działało tylko jak bufor który dopiero po tym jak sie kończy oznacza, że coś sie BG stało (tak teoretycznie jest teraz)

[link widoczny dla zalogowanych]

Powiedzcie co myślicie. Może warto by to u nas wprowadzić.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wybraniec Sigmara
Slann



Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 2527
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WAWA

PostWysłany: Nie 14:45, 26 Sie 2007    Temat postu:

jestem za.

CZyli co przechodzimy na nową tabelkę obrażeń??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Thorn Krag
Slann



Dołączył: 29 Cze 2007
Posty: 3475
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: miedzeszyn

PostWysłany: Pią 15:39, 14 Wrz 2007    Temat postu:

Dla mnie to byłoby tak:

mam 14 ŻW:
draśnięcie 1-4
lekka 5-7
ciężka 8-11
śmiertelna 12+


Cytat:
Rana śmiertelna
postać nic już nie może robić, losowo wybrany jeden z efektów numer 8, 9 lub 10 z tabeli trafień krytycznych. (lub jak wolisz możesz uśmiercić postać, lub pozwolić jej się wykrwawiać przez chwilę zanim umrze)

Cytat:
Rana śmiertelna
jak wskazuje nazwa, postać albo zostaje zabita, albo znajduje się w stanie agonalnym. Nie jest w stanie podejmować żadnych akcji i traktowana jest jako bezbronna. Rana śmiertelna jest efektem pojedynczego trafienia, które zada obrażenia przekraczające Żywotność.


Z tego wynika że jeśli po jednym ciosie otrzymam 12 obrażeń to będę miał 2 ŻW a mimo to będę martwy...

Cytat:
Wszystkie otrzymane rany należy notować. Kiedy ich suma przekroczy Żywotność postać staje się ciężko ranna.


Czyli można dostać dużo małych ciosów i też być w zagrożeniu życia (to jest tak samo jak graliśmy dotychczas mniej więcej, bo i tak nie liczyliśmy jakichś drobnych obrażeń tylko samą żywotność Wink). Jednak jest to bardziej realne, bo jeśli mam same draśnięcia i nasza ŻW spada do 0 to czemu dostajemy krytykiem, a według tych zasad walczymy dalej Smile

Cytat:
Postać umiera, jeśli suma obrażeń przekracza podwojoną Żywotność.


No spoko, niech będzie Smile

Cytat:
Wszystkie otrzymane rany należy notować. Kiedy ich suma przekroczy Żywotność postać staje się ciężko ranna. Od tej chwili każda kolejna rana wywołuje dwa efekty:

1. Jest traktowana jak o poziom poważniejsza (draśnięcie staje się lekką, lekka – ciężką, ciężka – śmiertelną)
2. Postać po otrzymaniu trafienia, które zadało obrażenia, musi wykonać test Odporności (ze wszystkimi ujemnymi modyfikatorami). Niepowodzenie oznacza utratę przytomności na k10 godzin.


1. Ok fajny pomysł, bo nasza postać mając 0 ŻW jest już wyczerpana
2. Tu bym to zmienił na to: Jeśli postać nie wykona testu Odp to traci przytomność, ale: Jeśli rana jaką otrzymała postać była lekka (czyli draśnięcie bo patrz pkt 1.) to ma modyfikator 0 do testu, ciężka rana mod -10 a śmiertelna -20 (ale przy śmiertelnej to już dużo nie zmienia Razz).


Cytat:
Ciekawą zmianą, którą polecam, jest obniżanie na stałe jednego ze współczynników postaci po wyleczeniu ciężkiej rany, jeśli nie powiedzie się test Odporności (lub automatycznie po przeżyciu śmiertelnej rany).


Dlatego Zaragozę w wieku 40 paru lat zaczęły łapać skurcze i bóle Razz Co i tak było zbyt mało w porównaniu z tym co przeżył Smile

Cytat:
Zdolność Morderczy atak i cecha broni Precyzyjny, w związku z rezygnacją z tabeli trafień krytycznych zmieniają swoje zastosowanie. Każde z nich powoduje, że przy sprawdzaniu, jaki rodzaj rany został zadany, obrażenia zwiększa się o 1 punkt.


Musimy ustalić czy rezygnujemy z tab trafień krytycznych.
1) Można zrobić tak: jeśli cios rana ciężka to bierzemy przedział w tabeli od 1 do 4 a śmiertelna wszystko powyżej 5. (kurde nie wiem tylko jakie są dokładnie wartości w tab. trafień krytycznych bo nie mam podręcznika i te wartości są z dupy ). W zależności od tego jaką ranę otrzymamy mamy inny przedział możliwych obrażeń wynikający z tab traf. kryt. Dodatkowo jeśli otrzymam cios powyżej 12 obrażeń (rana śmiertelna jest od 12 u mnie) np 13 to o wyniku w tab.traf.kryt. dodajemy +1 do efektu jaki cios zrobił co przełoży się na siłę ciosu lepiej. Smile
2) Robimy tak jest to napisane tutaj (bez tab.traf. kryt.), jednak wtedy nie będziemy mieli możliwości odgrywania realności siły ciosu. Chodzi mi o to że cios zadający mi 8 obrażeń a 11 będzie miał taki sam skutek (rana ciężka) a nie powinno tak być!

Co wy na to?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wybraniec Sigmara
Slann



Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 2527
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WAWA

PostWysłany: Sob 0:36, 15 Wrz 2007    Temat postu:

tak ale pamietaj ze zeby zabrać ci żyw musiesz dostać cios za conajmniej 15. ten system bardziej odwzorowuje fakt, że z lekkimi ranami możesz walczyć a gdy dostajesz mocny cios to sie składasz. czasami składasz się i po pierwszym ciosie i ten system to odwzorowuje. ale musielibyśmy ustalić kilka rzeczy i wydrukować tabele. ale to jutro:-)

Czemu jutro?? - rav


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mateusz
Chaos [MG]



Dołączył: 21 Cze 2007
Posty: 3065
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 13:45, 15 Wrz 2007    Temat postu:

OK, wszystko jasne jest? Ja nie mam żadnych wątpliwości i pytań do tego systemu i jestem za tym żeby go wprowadzić.

Na najbliższą sesje niech każdy dla swojej postaci przygotuje tabelke zaproponowaną w polterze w zależności od posiadanej żywotności.

[rany|żywotność|obrażenia i modyfikatory]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Thorn Krag
Slann



Dołączył: 29 Cze 2007
Posty: 3475
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: miedzeszyn

PostWysłany: Sob 18:25, 15 Wrz 2007    Temat postu:

Jakie modyfikatory? sorry ale jestem zjebany trochę i nie czaję Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mateusz
Chaos [MG]



Dołączył: 21 Cze 2007
Posty: 3065
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 18:53, 15 Wrz 2007    Temat postu:

Zaproponowali że jak dostajesz ciężkie obrażenia to twoja postać może dostać też trwałe powikłania.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wybraniec Sigmara
Slann



Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 2527
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WAWA

PostWysłany: Sob 19:27, 15 Wrz 2007    Temat postu:

jestem za uważam że warto wprowadzić ten system są tu 2 najważniejsze rzeczy.
1. in short silny cios nawet jak sie ma pełną żyw powala cię.
2. możesz przyjąć małych ran za podwójną żywotność i dopiero w tedy wiesz że już dalej nie bedziesz walczył bo jesteś na maxa poraniony.
jeszcze pozostaje kwestia ciężkiej rany która nie zabiera całej żyw osobiście proponuję aby w takiej sytuacji nie brać krytyków z tabeli powyżej 5 a te wcześniejsze i było by idealnie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mateusz
Chaos [MG]



Dołączył: 21 Cze 2007
Posty: 3065
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 21:21, 15 Wrz 2007    Temat postu:

Luźno cytuje z polterowego tekstu.

Po przekroczeniu Żw po drobnych obrażeniach, któe nie zabiły postaci każda rana staje sie o jeden poziom poważniejsza, a po otrzymaniu trafienia które przekroczylo granice żywotnosci postać wykonuje test Odp, albo traci przytomność. Nie ma lekko. Co prawda, śmierć następuje najpoźniej po dobiciu do podwójnej wartości Żw, ale może nastąpić wcześniej. BG któremu Żw spadła do 0 będzie raczej próbował sie z walki wycofać bo każdy następny cios może go obezwładnić, albo zabić.

Sprawa ciężkej rany nie zabierającej całej Żw jest w tekście elegancko wyjaśniona: Efekty 5, 6, 7 z tabeli krytyków.

Rana śmiertelna, która nie zabiła postaci, to efekty 8, 9, 10 z podręcznikowej tabeli.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Thorn Krag
Slann



Dołączył: 29 Cze 2007
Posty: 3475
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: miedzeszyn

PostWysłany: Nie 5:38, 16 Wrz 2007    Temat postu:

No i teraz to tylko przepisać i gramy Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wybraniec Sigmara
Slann



Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 2527
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WAWA

PostWysłany: Nie 15:28, 16 Wrz 2007    Temat postu:

ok mi pasuje

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wybraniec Sigmara
Slann



Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 2527
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WAWA

PostWysłany: Śro 11:54, 06 Sty 2010    Temat postu:

czy ktos mógłby załączyć tabele z obrażeniami, którą wspólnie uzgodniliśmy?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mateusz
Chaos [MG]



Dołączył: 21 Cze 2007
Posty: 3065
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 12:22, 06 Sty 2010    Temat postu:

Jak tylko zainstaluje sobie drukarkoskaner to wrzuce tabelke na forum (tę wg której ja prowadziłem). Miałem ostatnio problemy ze sprzętem, (czyt. Format C: )

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Thorn Krag
Slann



Dołączył: 29 Cze 2007
Posty: 3475
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: miedzeszyn

PostWysłany: Wto 11:36, 10 Sie 2010    Temat postu:

i co z tą tabelką? Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mateusz
Chaos [MG]



Dołączył: 21 Cze 2007
Posty: 3065
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 11:38, 10 Sie 2010    Temat postu:

Ale wygrzebałeś. Very Happy

Zapomniałem o tym. Zabiorę się przy okazji Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Thorn Krag
Slann



Dołączył: 29 Cze 2007
Posty: 3475
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: miedzeszyn

PostWysłany: Wto 11:40, 10 Sie 2010    Temat postu:

dawaj dawaj Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mateusz
Chaos [MG]



Dołączył: 21 Cze 2007
Posty: 3065
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 12:47, 10 Sie 2010    Temat postu:

Macie.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wybraniec Sigmara
Slann



Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 2527
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WAWA

PostWysłany: Wto 13:10, 10 Sie 2010    Temat postu:

dzięki mistrzu

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Andrzej
Slann



Dołączył: 29 Cze 2007
Posty: 1901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 13:11, 10 Sie 2010    Temat postu:

jezy po cholere wy to tak kaplikujecie, co wam sie nie podobalo w starej tabeli trafien krytycznych i normalnej zywotnosci

@MG jesli wprowadzimy ta tabele to trzeba jej bedzie uzywac i przy przeciwnikach bo inaczej bez sensu, chujowo sie bedzie gralo jak w walce z 10 osobami MG zacznie wszyskims liczyc jakies chujowe male modyfikatory Evil or Very Mad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mateusz
Chaos [MG]



Dołączył: 21 Cze 2007
Posty: 3065
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 13:18, 10 Sie 2010    Temat postu:

Już tak graliśmy. Używałem tej tabeli już wiele razy.

Wbrew pozorom te komplikacje mogą przyśpieszyć walki, bo pomagają uzyskać przewagę prowadzącą do szybkiego zwycięstwa, zamiast bezmyślnego okładania się na zmianę i odbierania sobie po parę punktów Żw.


Edit:

Można darować sobie rzuty dla ran lekkich i przyjąć, że osoba lekko ranna dostaje automatycznie WW-10 na jedną rundę. Dodatkowo przyśpieszy to proces.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mateusz dnia Wto 13:22, 10 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mateusz
Chaos [MG]



Dołączył: 21 Cze 2007
Posty: 3065
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 19:51, 23 Lis 2011    Temat postu:

Rozbudowane fanowskie tabele obrażeń krytycznych. Jest po 15 efektów zamiast 10. Efekty podzielono na broń sieczną, obuchową, strzały/bełty i broń palną.

Bardziej jako ciekawostka choć jeśli będzie taka wola to można wprowadzić.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Andrzej
Slann



Dołączył: 29 Cze 2007
Posty: 1901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 13:51, 24 Lis 2011    Temat postu:

fajne

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Thorn Krag
Slann



Dołączył: 29 Cze 2007
Posty: 3475
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: miedzeszyn

PostWysłany: Pią 9:46, 25 Lis 2011    Temat postu:

ciezko to wprowadzic bo opoznia to rozgrywke. trzeba sporo sie naszukac odpowiedniej rubryki w odpowiedniej kolumnie. Tracimy dynamike .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Andrzej
Slann



Dołączył: 29 Cze 2007
Posty: 1901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 11:59, 25 Lis 2011    Temat postu:

ale to sie liczy tylko do bochaterow, jak dostajesz krytyka to gra nabiera dynamiki a nie traci Cool

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Thorn Krag
Slann



Dołączył: 29 Cze 2007
Posty: 3475
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: miedzeszyn

PostWysłany: Pią 13:04, 25 Lis 2011    Temat postu:

raczej stresu Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Ustawki na Młota Strona Główna -> WFRP - Forum Ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin